Billeder fra banens historie i Langå

- på cd-rom.

Jernbanens historie i Langå fra september 1862 til idag findes dokumenteret gennem en stor samling af fremragende billeder. Historien omfatter både fantastiske maskiner og historier om mennesker, der viede hele deres liv til arbejdet ved banen.

Billeder fra banens historie er et projekt, der vil formidle disse billeder og historier til en større kreds på en ny og utraditionel måde.

Bag projektet står Museet i Langå, Langå Lokalhistoriske Arkiv, Langå Bibliotek, samt en række privatpersoner, der alle selv har arbejdet ved banen.

Museumsinspektør Bjørn Stürup fra Museet i Langå har skrevet de historiske kommentarer til billederne.

Initiativtagerne vil gerne takke Langå Kommune og Langå Sparekasse for økonomisk støtte til projektet samt alle der har bidraget med gode råd, historier og billeder. En særlig tak til H. C. Pedersen og Inga Holting.

Alle billeder er bragt med tilladelse. Denne udgivelse ã Langå Bibliotek, 1997.

Ønsker om anvendelse af såvel tekster som billeder bedes rettet til:
Langå Bibliotek
Bredgade 4
8870 Langå.
Tlf. 8646 1532
epost: biblioteket@langaabibliotek.dk

Billeder og effekter med tilknytning til Langå kommune modtages med tak på Museet i Langå eller Lokalhistorisk Arkiv.

Ole Bisbjerg
Bibliotekschef